Brand Experience Academy

De online videocursus waarmee je stap voor stap jouw Brand Experience opbouwt, zodat je klanten zal aantrekken als een magneet!

 

Hi ondernemer!

Herken je dit?

Je bent goed in wat je doet, maar de klanten stromen nog niet binnen.

Je voel de druk om allerlei trucjes uit te kast te trekken om klanten te werven. Maar dat past helemaal niet bij jou.

Je weet dat jij met jouw aanbod anderen kan verder helpen, ze weten jou alleen nog niet goed te vinden.

Je voelt dat er meer te behalen is met branding, maar je weet nog niet hoe.

Je frustreert je omdat je veel tijd, geld en energie kwijt bent aan sales. Om klanten te werven moet jij hen echt targetten en overhalen.

Je onderneming loopt prima, maar je bent de sales stress helemaal zat.

‘Marketing maakt mensen klant,
branding maakt fans die jouw klant worden en blijven!’

Geldt dit ook voor jou?

Je wilt niets liever dan...

Een ondernemer zijn die…

een succesvol bedrijf heeft, zodat je zonder geldzorgen kan leven met het werk wat jij het liefste doet.

een constante klantenstroom heeft, zonder harde sales technieken en trucjes toe te passen.

al z’n tijd kan spenderen aan het helpen van klanten in plaats van het werven van klanten.

Kan jij je hierin vinden? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met het opzetten of professionaliseren van jouw eigen Brand Experience.

the angie brandstrategy

Guess what?
Jouw Brand Experience is de oplossing!

Brand Experience Academy

Van sales stress,
naar klantmagneet!

Door de Brand Experience Academy creëer jij stap voor stap jouw unieke krachtige Brand Experience.

Je gaat aan de slag met de kern van jouw merk, de basis van je onderneming, je doelgroep, je boodschap naar buiten toe, jouw plek in de markt en hoe jij jouw onderneming onderscheidend is van alle andere. 

Iedereen heeft een Brand Experience, aan jou de keuze of jij daarin uitblinkt of onzichtbaar blijft.

Ben jij een dienstverlenende ondernemer die momenteel:

  • aan de start van je onderneming staat, maar wel al zeker van je aanbod?
  • toe is aan een rebranding omdat je met jouw onderneming een andere kant op wil gaan?
  • van plan is om een professionaliseringsslag te maken, zodat je business nog meer succes heeft?
 

In deze drie stadiums van ondernemerschap is het zeker aan te raden om met je Brand Experience aan de slag te gaan.

De enige voorwaarde is dat jij wel zeker bent van jouw aanbod, want we gaan in deze cursus niet aan de slag met productontwikkeling. 

Stel je eens voor...

Klinkt als een ‘dream come true’ toch? Maak die droom werkelijkheid. Er zijn al vele succesvolle ondernemers jou voorgegaan. Jij kan dit ook!

Reviews

review brand experience academy

Het is een katalysator die m’n creatieve brein op gang helpt met de vage ideeën die ik al had.

Roy van Houten

Marketing Data Science Consultant

Erg blij dat ik deze cursus heb gedaan. Ik hen nu weer een helder beeld en richting wat mijn volgende stappen moeten zijn.

Allysia Machielsen

Content marketeer & projectmanager

review brand experience academy
review brand experience academy

Ik stond op een gegeven moment tot mijn middel in de marketingblubber. De Brand Experience Academy is mijn gids.

Frank Raterink

Digitale mentor & happyness officer

De inhoud van de Academy

De academy lessen

De lessen van de Brand Experience Academy worden middels videopresentaties aangeboden. Je ziet de sheets met belangrijke informatie en daar vertel ik de uitleg en voorbeelden bij. 

De lessen zijn nooit meer dan 15 minuten, want jouw tijd is waardevol. Het is de bedoeling dat we niet te lang in de theorie blijven hangen, maar echt stappen gaan zetten.

Dit doe je door het werkboek in te vullen zodat je alle kennis direct praktisch kan toepassen.

Stap voor stap creëren we jouw eigen Brand Experience!

De online omgeving van de Academy
brand experience academy online cursus
Zie hier het overzicht van de Academy modules:

1. Brand Intro

De basisuitleg over branding en hoe dit kan bijdragen aan jouw succes.

Want branding is zoveel meer dan enkel je logo en kleuren en je kan er zoveel meer mee bereiken.

Door middel van de checklist kom jij erachter wat de huidige status van jouw Brand Experience is.

Zo zie je in één oogopslag waar er nog werk aan de winkel is en daar ga je stap voor stap mee aan de slag tijdens de cursus.

2. Brand Identity

De kern van je merk vormgeven, jouw bestaansrecht, sterktes, kernwaarden, missie en visie.

Dit is wat jou anders maakt dan de andere ondernemers om jou heen en is de basis van waaruit jij jouw Brand Experience gaat opbouwen.

Dit lijkt het makkelijkste, maar is het meest uitdagende onderdeel.

We kijken bewust eerst naar jou als ondernemer, voordat we naar de markt/concurrenten gaan kijken. 
Onderneem vanuit jouw geloof, jouw drive. Dat is wat jouw klanten inspireert en aantrekt.

3. Brand Concept

De vertaling van de Brand Identity in de vorm van een Brand Story op 1 A4.

Hierbij kijken we naar de doelgroep, de belofte die jij aan hen doet, de tone of voice (spreek/schrijfstijl) en eventueel de naam van je onderneming.

Samen met de uitkomsten van de Brand Identity gieten we dit in jouw eigen Brand Story.

Stuur jouw ingevulde Brand Story template in zodat ik deze kan voorzien van feedback. Zo heb jij een stevige basis om je brand verder op te bouwen.

4. Brand Positioning

De plek die jij inneemt in de markt. Jouw positie.

 Daarbij kijken we naar de kansen en bedreigingen binnen de branche, bij de concurrenten en bij de klanten / jouw doelgroep.

Door dit duidelijk te hebben, kan je goed inspelen op de kansen in de markt en je voorbereiden tegen de bedreigingen.

Jij maakt jouw merk sterk, zodat jij opvalt tussen al je concurrenten.

5. Visual Brand

De visuele vertaling van je brand in de vorm van een huisstyleguide.

Daarbij kijk je niet enkel naar wat je mooi vindt, maar vooral wat echt bij jouw Brand Experience past en wat bepaalde vormen, kleuren en keuzes voor invloed hebben op jouw klanten.

Dit gaat zeker niet enkel om je logo, maar ook de keuze voor typografie, fotografie, vormen, kleuren en gehele look&feel.

Zodat je in alle on- en offline communicatie uitingen een passende en pakkende uitstraling hebt.

6. Jouw Brand Experience

Het overzicht van alle Brand Experience onderdelen gevat in jouw eigen BrandBook. Op die manier kan je duidelijk inzien of alle onderdelen goed op elkaar aansluiten. Dat is namelijk ontzettend belangrijk!

Wanneer er ‘ruis’ ontstaat in jouw branding, zal de ontvanger niet meer snappen wat je bedoeld en haken ze af. Vaak met de ‘het voelt niet goed’ reden. 

Men kan niet direct uitleggen waarom, maar ergens klopt er iets niet. Zo verlies je klanten en dat is het laatste wat we willen!

Wanneer je jouw Brand Experience gevat in een BrandBook gebruikt in alle keuzes en alle communicatie uitingen, zal jij klanten aantrekken als een magneet!

Zo ziet de online Academy eruit:

Brand Experience Academy
Zie hier de modules en lessen van de Brand Experience Academy
brand experience academy online cursus

Trek de klanten aan met wie jij wil samenwerken,
zonder harde sales technieken te gebruiken.

Samen aan de slag

Hi, ik ben Angie

Branding enthousiasteling en energieke ondernemer.

Heel eerlijk gezegd had ik zelf nooit verwacht dat ik zou gaan ondernemen. Want ik dacht altijd dat je daarvoor echt een salespersoon moest zijn.

Iemand die z’n salespraatje klaar heeft staan en moeiteloos de ander weet over te halen tot verkoop. Valse aanname, blijkt nu!

En ik was alles behalve die salespersoon…

Het liefste zou ik iedereen gratis helpen. En dat is ook wat ik deed. Ik hielp vrienden en kennissen met het opzetten van hun krachtig brand.

Vanaf het moment dat ik ben gaan ondernemen, heb ik me volledig gefocust op branding om mijn boodschap uit te dragen.

Wat bleek; de klanten kwamen naar mij toe!

Begrijp me niet verkeerd, ze stroomde niet allemaal direct binnen toen ik begon met ondernemen. Maar ik heb mijn eigen Brand Experience van de basis af opgebouwd en ben dit consistent blijven uitdragen.

WAUW! Dacht ik toen.
Dit werkt dus echt! Dit wil ik met iedere gedreven talentvolle ondernemer delen! Dit wil ik met jou delen

Het aanbod

Brand Experience Academy

Van verborgen talent, naar klantmagneet!

Zodat jij de klanten aantrekt met wie jij wil werken
345,-
  • Levenslange toegang tot deze cursus 'van salesstress, naar klantmagneet!'
  • Stap voor stap jouw Brand Experience opzetten door middel van 6 modules met in totaal 30 waardevolle videolessen
  • Iedere module aan de slag me praktische invulsheets om de kennis direct toe te passen
  • Persoonlijke feedbackronde voor het vormgeven van je eigen Brand Story
  • Persoonlijk antwoord op al je vragen via mail of DM
  • Je maakt je eigen BrandBook die je gebruikt in al je communicatie uitingen en keuzes
  • BONUS: Extra templates en waardevolle artikelen/video’s van brand professionals

Voorwaardes:

  • Prijzen zijn excl. BTW
  • Je kan deze kosten opgeven als studiekosten bij de belasting
Veel gestelde vragen en antwoorden

Ja maar...

De Academy is voor ondernemers die hun diensten aanbieden om anderen verder te helpen in hun ontwikkeling, denk aan een projectmanager, coach, adviseur, strateeg, consultant etc.
Zij staan volledig achter hun aanbod, maar hebben momenteel veel sales effort nodig omdat de klanten nog niet binnenstromen…
Dit betekend niet dat je al jaren ondernemer hoeft te zijn. Ook wanneer je net startende bent, is het opzetten van je eigen Brand Experience erg waardevol zodat je direct juist van start gaat. Zo heb ik dit zelf ook gedaan.
Daarbij is het wel van belang dat je weet wat je aanbod gaat zijn en dat je daar volledig achter staat. Dan is tijd om je eigen Brand Experience op te gaan zetten.
Brand Experience AcademyZo ziet het academy platform eruit.
Na aanmelding ontvang jij je inlogcodes voor de toegang naar de Academy. Daarmee werken we het online training systeem Huddle. In dit systeem vind je alle modules met de verschillende lessen.
Je kan deze modules op jouw eigen tempo volgen, want het systeem geeft duidelijk aan waar je gebleven bent. De werkboeken zijn te vinden onder de lessen. Deze kan je downloaden en met een PDF bewerker invullen.
In module 3 ga je aan de slag met jouw Brand Story. Deze mag je vrijblijvend een keer naar mij mailen voor feedback. Zo zorgen we dat de basis van jouw merk sterk staat voordat je verder gaat met de volgende modules.
Mocht je tussendoor vragen hebben, neem dan gerust contact op!
De lessen zelf zullen nooit langer dan 15 minuutjes zijn, want jouw tijd is waardevol. Per module is er ook een werkboek. Het is per persoon verschillend hoeveel tijd je daarmee bezig bent. Het hangt ervan af of de antwoorden je te binnen schieten, je er al eens eerder mee bezig bent geweest of het helemaal nieuw is.
Ter indicatie ben je ongeveer 2 tot 3 uur bezig met een module. Je kan de Academy op je eigen tempo doorlopen. Daarbij raad ik je aan om iedere week 1 module af te ronden. Zo blijf je lekker in een flow en heb je na ongeveer 1,5 tot 2 maanden jouw Brand Experience vormgegeven in een BrandBook. 
 
 
Wanneer je de Academy volgt, mag je altijd je vragen met mij delen via mail of DM.
Daarnaast kan je aan het eind van module 3 jouw eigen Brand Story toesturen ter feedback. Zo zorgen we dat je een stevige basis hebt voordat je verder gaat met de volgende modules.
Mocht je liever een live 1-op-1 sessie willen om te sparren over jouw Brand Experience, dan kan dat tegen betaling. Laat het mij weten wanneer je hier interesse in hebt, dan gaan we kijken wat het beste voor jou passend is.
Wat goed dat je al stappen hebt gezet om jouw branding op te bouwen. Zoals je op deze pagina hebt gezien, houdt branding meer in dan enkel een logo en kleuren.
Mocht jij al met alle branding onderdelen aan de slag zijn geweest, dan raad ik je aan om de gratis introductiecursus van de Brand Experience Academy aan te vragen. Aan het einde van deze korte cursus ga je een checklist invullen, waarbij je direct kan zien of er nog onderdelen in jouw branding missen.
Mocht je nou alle boxjes afvinken maar evengoed geen klanten aantrekken, neem dan even met mij contact op dan gaan we samen kijken waar dat aan ligt. 
 
Wanneer jij duidelijk weet wat je gaat doen als ondernemer, wat jouw aanbod zal worden dus kan je aan de slag met de Academy.
De Brand Experience Academy is namelijk niet gericht op productontwikkeling of om de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren. Het richt zich op het brand van jouw onderneming, van jou als ondernemer.
Ben jij een dienstverlenende ondernemer die momenteel:
  • aan de start staat van je onderneming, maar wel al zeker is over je aanbod?
  • toe is aan een rebranding omdat je met jouw onderneming een andere kant op wil gaan?
  • van plan is om een professionaliseringsslag te maken, zodat je business nog meer succes heeft?
In deze drie stadiums van ondernemerschap is het zeker aan te raden om met je Brand Experience aan de slag te gaan.
De enige voorwaarde is dat jij wel zeker bent van jouw aanbod, want we gaan in deze cursus niet aan de slag met productontwikkeling.
Zeg eens eerlijk… Wil jij dat de klanten met wie jij wil samenwerken naar jou toekomen? Wil je geen sales stress meer ervaren? Dat jij succes behaald zonder harde sales? Dan ben jij klaar voor de Brand Experience Academy.
Dit gaat je ontzettend veel waardevolle inzichten geven en helpt jou stap voor stap om die klantmagneet te kunnen worden.
Dat is natuurlijk iets wat je enkel zelf kan bepalen. Maar als jij gedreven bent om van jouw onderneming een succes te maken, dan is dit bedrag dat dubbel en dwars waard!
Als je bijvoorbeeld zelf een product verkoopt van €125,- dan heb je deze cursus al met drie nieuwe klanten terugverdient! En dat is natuurlijk het resultaat wat we gaan behalen na het afronden van de Brand Experience Academy. Want door jouw krachtig brand consistent door te voeren in al je communicatie en keuzes, zullen de klanten met wie jij wil samenwerken naar jou toekomen!
Mocht je twijfels of vragen hebben? Neem gerust contact op dan kijken we wat in jouw situatie het beste past.
Mijn enige doel is om jou verder te helpen met het succes van jouw onderneming.
Yes, dat kan! Dit is namelijk een investering in je onderneming en wordt gezien als studiekosten.
 
Aan jou de keuze

Blijf jij een verborgen talent of word jij een klantmagneet?

Je hebt al tot hier gelezen, wat betekend dat je interesse hebt. Je voelt dat dit voor jou kan werken. Voor de succes van je onderneming.

Je hebt nu alle informatie, maar mocht je nog vragen hebben, stuur me dan een berichtje via de whatsapp button rechts onderin.

Geen vragen? Dan gewoon doen! Volg je gevoel!